دندانپزشک کودکان ذهنی
نوشته شده توسط : دکتر فدرا یوسف پور

دندانپزشک کودکان 

دندانپزشک کودکان ذهنی 

دندانپزشک کودکان ذهنی دکتر فدرا یوسف پور می باشد که دارای بورد تخصصی درمان، سلامت و بهداشت دهان و دندان کودکان و اطفال می باشد. رعایت بهداشت و سلامت دهان و دندان بخش مهمی از مراقبت های فردی را در کودکان معلول و کم توان ذهنی ایجاد می نماید. مشاهده گردیده است که میزان مشکلات دهان و دندان کودکان با مشکلات ذهنی در مقایسه با کودکان سالم بیشتر می باشد و دلیل آن ها عدم توانایی آن ها در رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. 
در کلینیک دکتر فدرا یوسف پور انواع خدمات دندانپزشکی کودکان ذهنی و ناتوان به وسیله دندانپزشکی تحت بیهوشی و آرام بخش صورت می گیرد تا کودکان از پرسه درمان دچار ترس و استرس نگردند. 

مراجعه کودکان ذهنی به دندانپزشک کودکان

کودکان و اطفال دارای معلولیت و ناتوانی ذهنی و جسمی دارای سلامت دهان و دندان ضعیف تری نسبت به سایر کودکان می باشند. در گذشته دندانپزشک برای درمان کودکان به خصوص کودکانی که دارای ناتوانی ذهنی و جسمی می باشند رنج بسیاری می برند ولی امروزه با پیشرفت علم و استفاده از روش های مناسب برای درمان و همچنین آموزش های لازم در جهت درمان دندان کودکان به خصوص کودکانی که دارای ناتوانی ذهنی و جسمی می باشند داری پیشرفت چشمگیری می باشد. 
کودکان ناتوان جسمی و ذهنی ممکن است برای انجام درمان و نشستن روی صندلی دندانپزشکی با مشکلاتی رو به رو باشند و یا به اقدامات احتیاطی و مراقبتی بیشتری نسبت به سایر کودکان نیاز داشته باشند بنابراین پزشکان باید محیطی را متناسب با این گونه کودکان ایجاد نمایند تا همکاری لازم را با دندانپزشک در زمان مراجعه به دندانپزشکی داشته باشند. 





:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: